کشیدگی ردیف و محتوا
جستجو

فهرست مطالب

فوتیج‌ها فیلم‌های خام ویدئویی با موضوعات متنوع و کاربردی هستند که به وسیله دوربین‌های فیلم‌برداری معمولی، پیشرفته، مداربسته یا هلی شات، با هدف فروش گرفته شده‌اند. به این معنا که هیچ گونه جلوه ویژه، افکت، ترانزیشن و ویرایشی روی آن‌ها انجام نشده است. در واقع فوتیج‌ها خروجی نهایی دوربین بدون هیچ‌گونه تغییر و دستکاری (هرچند اندک و جزئی) هستند!

اگر تدوینگر یا کارشناس تولید محتوای ویدئویی هستید، می‌توانید هرگونه تغییراتی نظیر اصلاح رنگ و نور، کات، افزودن جلوه‌های ویژه، افزودن موزیک یا Sound effects و ترانزیشن و… روی فوتیج‌ها اجرا کنید. فوتیج‌ها را با هر موضوعی (مانند: طبیعت، شهری، حیوانات، غذا و نوشیدنی، زیر دریا، کودکان، عروسی، گیاهان، انسان‌ها، تصاویر هوایی و…) در سایت‌های فروش محتوای استوک پیدا می‌کنید.

حالا که می‌دانید فوتیج یعنی چه، نوبت آن است تا از کاربردهای بی‌شمارش نیز باخبر شوید. اگر به هر طریقی با تولید محتوای ویدئویی سر و کار دارید، استفاده از فوتیج‌ها را فراموش نکنید که آمده‌اند تا عصای دستتان شوند! فرض کنید برای ساخت مستندی از حیوانات، به تصویری هوایی از جنگل‌های آمازون نیاز دارید. آیا گرفتن چنین چیزی برایتان ممکن است؟

حتی اگر تجهیزات لازم و مهارت و تخصصش را نیز داشته باشید، هزینه انجام چنین کاری آنقدر زیاد و سرسام آور است و به مجوزهای مختلفی نیاز دارد که احتمالاً از انجامش منصرف می‌شوید. ولی کافی است به سایت‌های فروش فوتیج یا فیلم استوک سر بزنید و کلیدواژه مرتبط را سرچ کنید. حالا به آسانی و کمترین هزینه، به هزاران فوتیج مرتبط با جنگل آمازون و حیواناتش دسترسی دارید.

موارد استفاده از فوتیج

  • فیلم کوتاه، سینمایی، سریال و انیمیشن
  • انواع فیلم‌های مستند شهری، حیوانات و…
  • ساخت تیزرهای تبلیغاتی
  • ویدئوهای عروسی یا موزیک ویدئو
  • کلیپ‌های آموزشی، مذهبی و…

پس از اینکه دانستید فوتیج یعنی چه، باید انواع آن را نیز بشناسید تا به بهترین شکل ممکن از آن‌ها در انواع پروژه‌های شخصی و تجاری خود استفاده کنید. شناخت انواع فوتیج به شما کمک می‌کند که سریع‌تر به نتیجه مورد نظرتان برسید و نتیجه نهایی پروژه‌تان بسیار حرفه‌ای و بی‌نقص باشد.

فوتیج با تکنیک کروماکی

کروماکی فوتیج یعنی چه؟ در این نوع فایل‌ها سوژه مقابل پرده سبز رنگ کروماکی قرار می‌گیرد. پس از ضبط ویدئو، با اجرای آن در نرم‌افزارهای تدوین و ویرایش ویدئو، پرده سبز رنگ را به سادگی حذف کنید و بک‌گراند سوژه‌ را هرچه می‌خواهید بگذارید.

آلفا فوتیج

آلفا فوتیج‌ها را در دسته جلوه‌های ویژه قرار می‌دهند. این نوع محتوای ویدئویی بدون بک‌گراند است (به اصطلاح ترنسپرنسی) و به راحتی می‌توانید آن را روی ویدئوی دیگری بگذارید. برای مثال شعله‌های آتش، صاعقه یا رعد و برق، شلیک اسلحه، صحنه انفجار، حرکت هواپیما و… .

فوتیج‌های خبری – فوتیج آماتور

این مدل ویدئوهای خام بیشتر مناسب اخبار تلویزیونی، شبکه‌های اجتماعی خبری و مستند سازان هستند و اصالت محتوا و تازگی خبر به کیفیت آن ارجحیت دارد. افرادی در سراسر دنیا آماده باش هستند تا از حوادث و وقایع به‌روز تصاویری تهیه کنند و برای فروش در سایت‌های استوک قرار دهند.

مثل ویدئوهای سونامی ژاپن که برای تمامی شبکه‌های خبری بسیار ارزشمند بود برخی از ان‌ها را حتی مردم عادی با گوشی‌های معمولی گرفته بودند.

فوتیج‌های اورلی Overlay

این نوع فوتیج‌ها معمولاً برای ایجاد جلوه نوری مانند فلرها، روی انواع ویدئو به کار برده می‌شوند. با استفاده از بلندینگ مدها (Blending Mood)، بک‌گراند آن را از بین ببرید و جلوه بصری فوق‌العاده زیبا، جذاب و منحصر به فردی را به محتوای ویدئویی خود ببخشید.

اگر به دنبال فوتیج HD یا ۴K با موضوعات متنوع و کاربردی می‌گردید، از ما به شما نصیحت که فکر جستجو در گوگل را کاملاً از سرتان بیرون کنید. با این کار نه تنها به نتیجه نمی‌رسید؛ بلکه وقتتان را نیز بیهوده تلف کرده‌اید. اغلب فوتیج‌های موجود در گوگل یا بی‌کیفیت هستند یا حق کپی رایت دارند و استفاده بدون خرید امتیاز آن‌ها یا ذکر نام صاحب اثر، پیگرد قانونی دارد.

اگر بستر پخشتان اینستاگرام، یوتیوب، تیک تاک یا… باشد، بلافاصله پس از انتشار، به وسیله ربات‌های تشخیص دهنده کپی رایت، آن را شناسایی و پاک می‌کند. راه حل این مشکل، استفاده از سایت های دانلود فوتیج است. تمامی فایل‌های این سایت‌ها بدون حق کپی رایت هستند. یعنی با یک بار خرید و پرداخت هزینه، بی محدودیت از آن‌ها بدون ذکر منبع در انواع پروژه‌های شخصی و تجاری استفاده می‌کنید.

فوتیج‌ها به شما کمک می‌کنند که به محتوای ویدئویی خاصی دسترسی پیدا کنید که یا امکان حضور فیزیکی در آنجا را ندارید، یا ابزار و تجهیزات لازم (مانند انواع لنز: تله، ماکرو، فیش آی، دوربین، ابزار نورپردازی و…) برای گرفتن‌ آن‌ها در دسترستان نیست. در ضمن دردسر طی کردن روند اداری برای دریافت مجوز تصویربرداری نیز از روی دوشتان به طور کامل برداشته می‌شود.

با استفاده از فوتیج‌ها در کمترین زمان ممکن و با پایین‌ترین هزینه، پروژه‌های خود را به حرفه‌ای‌ترین شکل پیش ببرید. فراموش نکنید که با این کار نیاز به استخدام تصویربردار ندارید، زیرا تمامی این فیلم‌ها به دست معروف‌ترین و حرفه‌ای‌ترین فیلم‌برداران از سراسر دنیا با به‌روزترین تجهیزات و با بالاترین کیفیت (HD – ۴K) گرفته شده‌اند.

اگر تصمیم به خرید فوتیج باکیفیت دارید، باید بهترین سایت های دانلود فوتیج را نیز بشناسید. سایتی را انتخاب کنید که هم موضوعات متنوع را پوشش و هم فرمت‌های کاربردی را برای اجرا در نرم ‌افزارهای تدوین ویدئو مانند افتر افکت، داوینچی ریزالو، کپ کات، فاینال کات و… ارائه می‌دهد. سایت‌های زیر تعدادی از محبوب‌ترین بسترهای فروش فوتیج هستند.

دریافت فوتیج از سایت‌های استوک با ربات هشتگیار

همان‌طور که می‌بینید، تمامی سایت‌های معرفی شده در این بخش خارجی هستند. پس اگر قصد خرید فوتیج از آن‌ها را دارید، نیاز به پرداخت ارزی یا داشتن حساب بین‌المللی است که با وجود تحریم‌های ایران، تقریباً غیرممکن است. اما نگران نباشید.

ما با طراحی ربات هشتگیار، تمام مشکلات این چنینی را برای شما حل کرده‌ایم. در کمتر از یک دقیقه، به صورت کاملاً قانونی و با پرداخت ریالی، به فوتیج مورد نیازتان دسترسی پیدا می‌کنید. فقط باید به میزان مورد نیازتان از هشتگیار اعتبار بخرید (۵۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون تومان).

در این مقاله بررسی کردیم که فوتیج چیست و چه کاربردهایی دارد. همچنین انواع فوتیج را به شما معرفی کردیم تا با آگاهی بیشتری از آن‌ها در پروژه‌های شخصی و تجاری دیجیتال خود استفاده کنید. همچنین هرآنچه لازم بود در مورد خرید فوتیج بدانید را نیز به شما گوشزد کردیم. در ضمن فرقی ندارد کدام‌یک از سایت‌ها را انتخاب می‌کنید؛ ما با ربات هشتگیار کنارتان هستیم تا تجربه خریدی اقتصادی و آسان را برایتان رقم بزنیم.

دیدگاه خود را ثبت کنید

بستن