کشیدگی ردیف و محتوا
جستجو

وکتورها تصاویر گرافیکی برداری هستند و بر اساس محاسبات ریاضی طراحی می‌شوند. آن‌ها برخلاف تصاویر پیکسلی یا رستر، امکان افزایش سایز بدون افت کیفیت دارند. عکس های وکتور در طراحی گرافیک، برندینگ و ساخت لوگو، طراحی وب سایت، چاپ، ساخت بازی‌های کامپیوتری و اپلیکیشن و رابط کاربری UI و UX استفاده می‌شوند.
برای داشتن عکس وکتور باکیفیت، یا باید خودتان آن را طراحی کنید که زمان‌بر است، یا یک طراح استخدام کنید و هزینه زیادی به او بپردازید و اما راه حل سوم! وکتور آماده مد نظرتان را دانلود کنید و در صرف زمان و هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

در این مقاله ۸ سایت دانلود وکتور رایگان و پولی را به شما معرفی و امکانات آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

فهرست مطالب

چند سایت شگفت انگیز دانلود وکتور از نظر ما

آشنایی با این ۱۱ سایت، یعنی دسترسی به بیش از ۵۰ میلیون انواع وکتور!
در ابتدا به معرفی بهترین‌ها در زمینه ارائه وکتور پرداختیم. ما مطمئن هستیم که نتیجه دلخواه‌تون رو از این سایت‌ها می‌گیرید.

اگر به دنبال سایتی با موضوعات کاربردی و متنوع از تصاویر وکتور فتوشاپ هستید، اول به سایت Freepik مراجعه کنید. این سایت آرشیو کاملی دارد و نمونه‌های باکیفیت زیادی از تصاویر وکتور گرافیکی به شما ارائه می‌دهد. اغلب وکتور عکس های این سایت پولی هستند؛ اما امکان دانلود وکتور رایگان برای فتوشاپ به تعداد محدود (۱۰ فایل ماهیانه) نیز برای شما فراهم است.

با استفاده از موتور جستجوی هوشمند و سرچ کلیدواژه مرتبط، به هزاران طرح وکتور با کیفیت بالا شبیه به آنچه می‌خواهید دسترسی پیدا می‌کنید. در ضمن این سایت قابلیت سرچ تصویری بر اساس عکس نمونه دارد.

  • فرمت: Al، EPS،  SVG و JPG
  • آرشیو: بیشتر از ۱۵ میلیون وکتور با موضوعات متنوع
  • رزولوشن: ۳۰۰ dpi
  • دسته‌بندی: کلیپ آرت، نقاشی دیجیتال، پترن، آیکون، پس‌زمینه و…
  • بدون کپی رایت و دارای مجوز انتشار، تکثیر و بازتولید
  • اجرا در اغلب نرم‌افزارهای طراحی گرافیک و ادیت
دانلود وکتور

اگر کیفیت طراحی و تنوع موضوعی برایتان اهمیت زیادی دارد، طرح های وکتور دلخواهتان را از Shutterstock بخرید. در این سایت امکان دانلود رایگان وکتور وجود ندارد و برای دانلود فایل وکتور، ملزم به پرداخت هزینه هستید. البته نگران خرید از سایت وکتور لوگو شاتر استاک نباشید. ما با طراحی ربات هشتگیار امکان خریدی قانونی و آسان را برایتان فراهم کرده‌ایم.

سایت شاتر استوک یکی از بهترین سایت های دانلود وکتور با بیشتر از ۷۰ میلیون وکتور باکیفیت بالا و بدون حق امتیاز است. با خیال راحت از این سایت وکتور با کیفیت خرید و از انواع وکتور فتوشاپ این سایت در پروژه‌های شخصی و تجاری خود استفاده کنید. تمامی این فایل‌ها مناسب چاپ در ابعاد بسیار بالا و تعداد زیاد هستند.

  • فرمت: JPG، EPS و PNG
  • وضوح تصویر: ۳۰۰ dpi
  • برداری با زوم بدون افت کیفیت
  • اجرا در نرم‌افزارهای: فتوشاپ، ایلاستریتور، این دیزاین، کورل و…
  • دسته‌بندی: Clipart، Background، Frame and border، Icons و Logos
  • سرچ تصویری
وکتور سایت

نقطه قوت سایت Vecteezy نسبت به سایر سایت های طرح وکتور، دسته‌بندی دقیق و کاربری آن است. حتی اگر نخواهید از کلیدواژه‌ها یا جستجوی تصویری استفاده کنید، به راحتی بهترین وکتور ها را در دسته مورد نظرتان پیدا می‌کنید. اگر به دنبال سایت های مشابه فری پیک برای وکتور لایه باز می‌گردید، وکتیزی یکی از آن‌هاست.

درضمن تعداد زیادی تمپلیت آماده گرافیکی لایه باز؛ مانند قالب آماده پست و استوری اینستاگرام، اینفوگرافی، قالب پوستر، بنر و کاتالوگ، بروشور و تراکت، کارت ویزیت و… برای دانلود از سایت دانلود وکتور vecteezy موجود است.

  • فرمت: PSD، PNG و SVG
  • کادربندی: مربع، افقی، عمودی (نسبت‌های استاندارد)
  • رزولوشن: ۳۰۰ dpi، مناسب چاپ دیجیتال و افست در ابعاد بالا
  • بدون کپی رایت
سایت وکتور

اگر طراح وب هستید و به دنبال وکتور سایت png می‌گردید، سایت طرح وکتور دانلود Adobestock بهترین خدمات را به شما ارائه می‌دهد. فایل‌های این سایت حجم کمی دارند. بنابراین برای آپلود روی وب و بالا آمدن سریع سایت مناسب هستند. حدود ۸۲ میلیون فایل برای دانلود رایگان وکتور ایلوستریتور با موضوعات کاربردی و انواع سبک طراحی، در ادوب استوک موجود است.

با استفاده از عکسهای با کیفیت وکتور، در کوتاه‌ترین زمان ممکن و کمترین هزینه، یک سایت را به حرفه‌ای‌ترین شکل طراحی می‌کنید. در ضمن اگر به وکتور لایه باز رایگان نیاز دارید، امکان دانلود رایگان طرح های گرافیکی به صورت محدود (۱۰ فایل در ماه) از این سایت وجود دارد.

  • فرمت:JPG، AI و EPS
  • فیلتر بر اساس: نوع وکتور و دسته‌بندی، پالت و کد رنگی، نوع پس‌زمینه و…
  • ادیت در نرم‌افزارهای: ادوبی فتوشاپ، ادوبی ایلاستریتور، ادوبی این دیزاین، لایت روم و…
  • رزولوشن: ۳۰۰ dpi، برداری، مناسب چاپ و استفاده دیجیتالی
سایت تبدیل عکس به وکتور

یکی دیگر از محبوب‌ترین سایت‌ها برای دانلود وکتور لایه باز و فشرده شده، سایت Alamy است. حدود ۲۲ میلیون وکتور برای فتوشاپ و سایر نرم‌افزارهای گرافیکی در این سایت موجود است. در این سایت تمپلیت‌های وکتور آماده و برداری زیادی به صورت لایه باز برای دانلود وجود دارد.

با استفاده از این قالب‌ها و شخصی‌سازی لایه‌های آن و دانلود عکس وکتور، زمان طراحی و اتمام پروژه‌هایتان به حداقل می‌رسد. لازم به ذکر است که وکتور سایت آلامی پولی است و امکان دانلود وکتور فتوشاپ رایگان از این سایت وجود ندارد. پس اگر به دنبال منابع دانلود وکتور رایگان می‌گردید، این سایت را فراموش کنید.

  • فرمت: eps
  • دارای تمامی نسبت‌های استاندارد کادربندی
  • بدون کپی رایت و دارای تمامی مجوزهای لازم برای استفاده و انتشار
  • امکان چاپ در تیراژ بالا و ابعاد بسیار بزرگ (تابلو، بنر، بیلبورد)
سایت وکتور رایگان

گاهی شاید به هر دلیلی نخواهید هزینه زیادی صرف انجام یک پروژه کنید. راهکار اقتصادی انجام چنین سفارشاتی استفاده از وکتور های رایگان است. با استفاده از وکتور های رایگان با کیفیت سایت Vectorstock، در کمترین زمان ممکن و کاملاً اقتصادی، پروژه را به ثمر می‌نشانید.

البته برای استفاده از وکتور دانلود شده از این سایت، باید قوانینی همچون حفط قانون کپی رایت را رعایت کنید. در غیر این صورت با مشکلات حقوقی مواجه می‌شوید یا محتوای طراحی شده شما از شبکه‌ها مجازی و اجتماعی پاک خواهد شد.

  • آرشیو: بیشتر از ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار وکتور آماده
  • طبقه‌بندی موضوعی کاربردی
  • مد رنگی: RGB (مناسب چاپ دیجیتال)
  • فرمت: برای فایل‌های رایگان به صورت png
وکتور طراحی سایت

یکی از بهترین سایت‌ های دانلود وکتور خلاقانه و کاربردی برای دانلود وکتور لایه باز و فشرده، با موضوعات مختلف و استایل‌های گوناگون طراحی ۱۲۳RF است. البته محتواهای موجود در این سایت پولی هستند و اگر به دنبال سایت گرافیک رایگان برای دانلود وکتور رایگان می‌گردید، سایت ۱۲۳rf گزینه مناسبی نیست. البته در همین محتوا بهترین سایت های دانلود وکتور رایگان را هم به شما معرفی کرده‌ایم.

  • فرمت: EPS و AI
  • اجرا در فتوشاپ، ایلوستریتور، لایت‌روم و…
  • انواع: قالب اینفوگرافیک، نقاشی دیجیتال، کلیپ آرت، بک‌گراند و…
  • قابلیت جستجو بر اساس نمونه تصویری
  • بدون حق کپی رایت و دارای تمامی مجوزهای لازم برای انتشار، چاپ و تکثیر
وکتور سایت png

 چند سایت دانلود وکتور رایگان دیگر

Pixabay

سایت دانلود رایگان وکتور Pixabay ، یک موتور جستجو مثل ترب خودمونه که اجناس مختلف رو از سایت های دیگه برامون نمایش میده، اینم همینجور میره وکتو‌رهای سایت‌های مختلف رو جمع میکنه و به صورت رایگان در اختیار شما قرار میده و شما به دانلود عکس با کیفیت وکتور دسترسی دارید.
بیش از ۱۲۰,۰۰۰  طرح رایگان این امکان رو به شما میده، که دانلود انواع وکتور برای فتوشاپ رو در اختیار داشته باشید.

سایت های دانلود وکتور رایگان

به دنبال منابع دانلود وکتور رایگان با کیفیت و خلاقانه می‌گردید؟ سایت Absurd Design یکی از بهترین‌هاست. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که سایت دانلود رایگان وکتور ابزورد دیزاین از نظر تنوع موضوعی و سبک طراحی، در سطح پایین‌تری نسبت به سایت‌های پولی و غیررایگان قرار دارد.

در ضمن فایل‌های این سایت نیز مانند سایر سایت‌ های وکتور رایگان، دارای حق امتیاز هستند و استفاده از آن‌ها صرفاً با ذکر منبع مجاز است. همچنین در انتشار و چاپ نیز محدودیت‌هایی دارند. بنابراین اگر حوصله محدودیت‌های استفاده از سایت های وکتور رایگان را ندارید، به فکر خرید از منبع وکتور پولی باشید.

  • فرمت: PNG و SVG
  • رزولوشن: ۳۰۰ dpi, ppi
سایت دانلود وکتور

Freevector

دنیایی از هنر وکتور رایگان در دستان شما!
Free vector یک سایت وکتور با موضوع بندی مختلف، که همه چیز رو درون خودش داره. بهترین سایت دانلود وکتور رایگان ، لوگو و ایکون، شما با ورود به این سایت، به تمام این منابع دسترسی دارید.

سایت های مشابه فری پیک

Vector4free

Vector4free سایت وکتور رایگان خارجی است که به منابع محدودی در این سایت  دسترسی دارید.
دراین سایت می‌تونید دانلود انواع وکتور برای فتوشاپ رو در اختیار داشته باشید. بهترین وکتور ها رو شاید نتونید پیدا کنید اما کارتون رو راه می‌ندازه.

بهترین سایت های دانلود وکتور رایگان

Vector portal

سایت دانلود وکتور آماده Vector portal ، یکی از قدیمی‌ترین سایت‌ها است که  در زمینه دانلود رایگان وکتور فعالیت می‌کنه.

بهترین سایت دانلود وکتور رایگان

All free download

بهترین سایت انواع وکتور که به صورت رایگان می‌تونید منابع گرافیکی این سایت رو دانلود کنید.
دانلود رایگان وکتور لایه باز فتوشاپ ، All free download رو به یک سایت کار راه بنداز تبدیل کرده است.

سایت وکتور ایرانی

جمع بندی نهایی بهترین سایت های دانلود وکتور

در این مطلب ۴ تا از بهترین سایت های دانلود رایگان وکتور برای فتوشاپ و ۷ سایت دانلود وکتور لایه باز غیر رایگان را به شما معرفی و خدمات و امکانات آن‌ها را بررسی کردیم. گفتیم که استفاده از وکتور پیک رایگان (وکتور لایه باز رایگان) محدودیت‌ها خاص خود را در انتشار و چاپ دارد.

اگر نمی‌خواهید مشکلات مربوط به مجوز گریبان‌گیرتان شود، سایت دانلود رایگان وکتور را فراموش کنید و سایت های مشابه فری پیک را انتخاب کنید. ما با طراحی ربات هشتگیار (سایت وکتور ایرانی) امکان خریدی آسان، قانونی و بدون پرداخت ارزی را برای شما فراهم کرده‌ایم.

سوالات متداول

بهترین سایت‌های دانلود وکتور کدوما هستن؟

Freepik, vectorstock و  shutterstock از بهترین سایت های دانلود وکتور هستند.

به چه نحوی میتونم فایل‌های پریمیوم این سایت‌ها رو دانلود کنم؟

هشتگیار یک ربات تلگرامی طراحی کرده که در صورتی که نیاز به فایل‌های پولی این سایت‌ها داشتید، به صورت آنی و خودکار دانلودتون رو انجام بدین.

دیدگاه خود را ثبت کنید

بستن